Współczesny marketing internetowy wykorzystuje się do promowania
produktów i usług za pomocą narzędzi online. wykorzystuje się go również
do budowania wizerunku firmy czy też prowadzenia komunikacji biznesowej.
Dawniej marketing internetowy ograniczał się do wysyłania e-maili i do
prostych reklam. Dzięki nowoczesnym technologiom marki mogą
dostosowywać komunikaty i tworzyć spersonalizowane reklamy do
indywidualnych potrzeb potencjalnego klienta.
Rodzaje marketingu internetowego
Reklamy Google ads to najpopularniejsza forma reklamy internetowej, w
której reklamodawcy płacą za przedstawianie swoich reklam w wynikach
wyszukiwania i sieci reklamowej Google. Są one wyświetlane jako
sponsorowane reklamy w wynikach wyszukiwania lub na stronach
partnerskich Google.
Pozycjonowanie stron to kolejny proces stosowany w dzisiejszym marketingu.
Jest to proces optymalizacji witryny internetowej, aby uzyskać lepsze wyniki w
wyszukiwarkach, takich jak Google. Dzięki odpowiednim strategiom SEO,
można poprawić widoczność strony i zwiększyć jej pozycję w wynikach
wyszukiwania.
Połączenie na przykład marketingu w mediach społecznościowych z
optymalizacją SEO przyniesie dużo lepsze i szybsze efekty niż skupienie się
tylko na jednym działaniu.

Marketing internetowy w mediach społecznościowych.
Media społecznościowe wykorzystuje się do promocji produktów, usług i
marek. Treści te muszą układać się w spójną całość. Najczęściej wykorzystuje
się media społecznościowe, które są najpopularniejsze. W dzisiejszych
czasach najbardziej znanym jest: Facebook, Tiktok, Instagram i YouTube.
Obsługa social media polega min. Na publikowaniu postów, odpowiadaniu
na komentarze i wiadomości. Tworzenie dobrego contentu umożliwia
wchodzenie w interakcje z potencjalnymi klientami oraz buduje to grupę
zaangażowanych odbiorców.
Prowadzenie blogów lub fanpage firmy kreuje pozytywny wizerunek firmy, a to
przekłada się na wzrost zaufanych klientów. To właśnie w mediach
społecznościowych stosuje się video marketing internetowy i influencer marketing.